Deaktiver Digipost


04004

Kontaktinformasjon:

For informasjon om sletting av avdøde kontoer, klikk her.

Digipost er et digitalt postsystem utviklet av Posten Norge AS.

Dette er en veiledning for å deaktivere digipost.

Posten sin tjeneste Digipost har ingen innebygd løsning for total sletting av konto. For å få slettet en profil helt og fullt ber Posten om at brukeren sender en skriftlig henvendelse hvor en sier opp avtalen. Denne henvendelsen kan da sendes gjennom Digipost sin egen løsning til epostadresse kundeservice@digipost.no. Ved oppsigelse vil muligheten til å sende og motta meldinger deaktiveres fra og med oppsigelsestidspunktet. Lagrede data vil bevares i tre måneder før de slettes. I henhold til avtalevilkår for tjenesten kan Posten oppbevare data som er nødvendige for oppfølging av kundeforholdet videre utover dette.

Brukere har derimot mulighet til å deaktivere sin konto. For å gjøre dette gjør man følgende:

Deaktiver digital postkasse

Steg 1

Logg deg inn med ditt brukernavn og passord.

Steg 2

Oppe i høyre hjørne finnes det en knapp med ditt navn. Trykk på den.
digipost_01

Steg 3

I menyen som dukker opp trykker du på Min konto i Digipost.
digipost_02

Steg 4

Deretter trykker du på Logg inn med BankID eller Buypass under Deaktivere eller stenge konto.
digipost_03

Steg 5

Det vil åpne seg en boks der du kan velge mellom forskjellige innloggingsløsninger som BankID, BankID på mobil, eller Buypass. Velg den du foretrekker, og logg inn med den.
digipost_04

Steg 6

Du vil så komme tilbake til den samme siden, bortsett fra at alle knappene hvor det før sto “Logg inn med BankID eller Buypass” har blitt byttet ut. Bla deg ned til Deaktivere eller stenge konto, og trykk på Deaktiver postmottaket i min digitale postkasse.
digipost_05

Steg 7

Du vil så bli bedt om å bekrefte, og deretter bli presentert med spørsmål om hvorfor du ønsker å stenge postmottaket ditt i Digipost. Gå gjennom disse stegene, så vil Digipost bli deaktivert.

Ved deaktivering vil ikke dine data slettes og du vil fortsatt ha tilgang til tidligere sendte og mottatte meldinger. Men tjenesten kan da ikke benyttes til å motta eller sende nye meldinger. Om du vil reaktivere din konto kan du gjøre det ved å bekrefte din identitet med BankID eller Buypass Smartkort under dine innstillinger.

Glemt passord?

Om du har glemt ditt passord kan du forsøke følgende:

Steg 1

Gå inn på: https://www.digipost.no/post/logginn.html#/privat/sikker

Steg 2

Logg deg inn med BankID eller Buypass Smartkort.

Steg 3

Du kommer så inn i tjenesten og kan velge nytt passord.

Informasjon fra Slettmeg er hentet fra flere kilder. Slettmeg vurderer informasjon før publisering, men Slettmeg kan ikke holdes ansvarlig for skade eller tap som kan oppstå som følge av ukorrekt, manglende eller utilstrekkelig informasjon.